4. apríla 2011

Predávam Passata

Mám na predaj mamin Volkswagen Passat, v krátkosti:

Volkswagen Passat 2.0 (85kW, benzín) Comfortline, 150tis. km.
rok výroby 11/2001. 4.750€

Inzerát a fotky



Auto bol kúpené ako nové v Ríme, v Taliansku. Prvý majiteľ bol japonský veľvyslanec, ktorý na aute súkromne najazdil za rok necelých 15tis. kilometrov. Auto predával z dôvodu návratu do Japonska. Auto teda po roku aj niečo kúpila moja mama, ktorá s ním jazdila ešte dva roky v Taliansku, neskôr jazdilo štyri roky na Slovensku a posledné dva roky v Rakúsku. Auto po desiatich rokoch vymenila za nového Passata.

Momentálne má najazdených 150.000km, samozrejme originálnych. Auto bolo používané na každodenné dochádzanie do práce v rámci mesta a na občasné výlety a dovolenky. Vzhľadom na fakt, že auto jazdilo v rôznych krajinách, nebolo servisované stále v jednom servise, ale podľa toho kde sa nachádzalo. Od cca 90tis. km už nebolo servisované v autorizovaných servisoch. Všetky prehliadky boli však vždy svedomito vykonané každých 15tis.km - čo sa zhoduje s ročným nájazdom. Posledné prehliadky a servisné úkony boli robené u jedného mechanika. Servisná knížka (do tých 90tis.) je samozrejme súčasťou.

Tento Passat nebol nikdy vážnejšie buchnutý: keď mal asi dva roky, tak vpravo zozadu bol narazený autom, ktoré si nevšimlo, že stojíme. Bol prasknutý nárazník, prasknuté krycie sklo zadného pravého svetla a vtlačený maličký kúsok karosérie okolo svetlá. Nápravy a čokoľvek mechanické bolo nepoškodené. Opravu robil autorizovaný servis VW v Ríme, dal sa nový náraznik, svetlo a nový blatník. Auto samozrejme má menšie vady krásy, na prednej kapote preliačeninu od padnutej šišky (nie obyčajnej, ale asi 200g píniovej), oškreté nárazníky (nič vážneho) a preliačené zadné ľavé dvere - čo spravila nejaká dobrá duša na parkovisku. Myslím, že by sa to dalo vytiahnuť - my sme to neriešili.

Výbava je u tohto kúsu relatívne skromná: ide o základ výbavy Comfortline, majiteľ si k nej okrem metalízy nič nedoobjednal. Aj napriek tomu ide o slušný štandard aj na dnešné pomery. Auto má dva predné airbagy, dva bočné a dva hlavové, ktoré sa však tiahnu pozdĺž celého auta, teda chránia aj zadných pasažierov. Dobrým štandardom u VW je aj v základe montované ESP. Auto má manuálnu klimatizáciu a archaické rádio s prehrávaním kaziet, iné VW v tom čase nemontovalo, kto chcel prehrávať CDčka musel si zakúpiť changer/wechsler. Slabinou je tiež len obyčajný volant a madlo ručnej brzdy ako aj neprítomnosť palubného počitača. Inak 4x elektrické okná, el. nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, opierka na ruku, nastaviteľná bedrová opierka sedadla, opierka na ruky vzadu a  separátne sklápateľné sedadlá vzadu.

Celkovo sa však o interiéry dá povedať, že je zachovalý, okrem jediného miesta okolo radiacej páky, ktoré je vyšúchané mu nič nie, auto má najazdených predsa len 150.tis km. Interiér je zameraný na pohodlie, tak ako aj celé auto, sedačky sú pohodlné, v zákrutach telo veľmi nepodržia. Tento Passat je nadštandardne priestranný, cestuje sa v ňom príjemne vpredu ako aj vzadu. Odhlučnenie je štandardné pre vozidlá tejto triedy, teda dobré, oproti malým autám je to vynikajúce, konieckoncov Passat je auto určené na dlhé hodiny za volantom, takže je tomu aj prispôsobený.

Pruženie tejto verzie je rovnako zamerané na komfort, ak niekto chce jazdiť rýchlo a rezať zákruty tak v tomto aute si nepríjde na svoje, je príliš mäkké, rovnako aj kolesá v rozmere 205/55/R16 majú príliš vysoký profil na športovú jazdu. Na druhú stranu, auto dobre drží na ceste, aj keď nemá rado športovú jazdu, tak pneumatiky majú dosť veľkú priľnavosť. Podvozok je v dobrom stave, auto prednedávnom bez problémov prešlo STK bez akéjkoľvek prípravy a "známosti". Tlmiče sú pôvodné, nič však nenaznačuje, že by mali v blízskom čase odísť. Momentálne sú obuté gumy Pirelli P6000, ktoré vydržia túto sezónu, hĺbka dezénu je asi tak 5mm. Zimné kolesá z tohto auta si mama necháva na nový Passat.

Motor je tak trochu výnimočný: dvojliter staršej konštrukcie, mal miniálny podiel na predajoch. V podstate je to pochopiteľné: kto chcel benzínový motor, tak siahol po vydarenom 1.8T (110kW - 150PS), ale väčšina predajov boli naftové TDI so 130PS. Tie sa vyznačujú nízkou spotrebou a slušným "záťahom", teda turbokopancom. Ako ojazdené už však nie sú takou dobrou voľbou, predsa len sú náchylnejšie na údržbu - turbo a vstreky môžu ísť pekne do peňazí, nehovoriac o nájazdoch týchto motorov. Z tohto pohľadu je práve tento dvojliter dobrá voľba - nemá sa na ňom veľmi čo pokaziť. Motor má nie práve najpokojnejší chod, dnešné TSI motory od VW sú v tomto ohľade veľkým posunom  vpred. Avšak keď doň človek presadne z iného auta, tak si hneď uvedomí jeho výhodu okamžitý (tým myslím fakt okamžitý) záťah bez akýchkoľvek páuz od najnižších otáčok. Tento agregát má len 8 ventilov, takže zaberá pekne odspodu a vďaka veľkému objemu má dostatočný krútiaci moment. Je jedno akú ma človek zaradenú rýchlosť, pri stlačení plynového pedálu auto hneď začne akcelerovať, človek je pekne prepojený s autom, to už u dnešných ani benzínových motorov nevídať. Výhodou je tiež relatívne nízka váha motora, takže predná náprava netrpí.

Spotreba je na úrovni 8,5 litra, pri dlhších cestách aj menej - a zase v meste v najväčšej zácpe viac, ale dlhodobých je 8,5 litra obyčajnej 95ky. Olej treba medzi jednotlivými výmenami dolievať, cca 0,5 - 1 liter. Servisné náklady sú relatívne nízke na danú triedu. Rozvody každých 90.000km (naposledy pri 90tis.), brzdy neviem koľko stoja, filtre v podstate pár €, a oleja tam nejde veľa. Jedna kvalitná guma stojí cca 100€. Auto sa nejako veľmi nekazí - v priebehu posledných rokov (nemám presné záznamy) odišlo servo riadenia a kompresor klimatizácie, samozrejme to je opravené.

Na aute sú okrem chybičiek krásy podmienených vekom aj niektoré drobné vady: svetlá sú zožltnuté, treba ich preleštiť, nefunguje podsvietenie panela klimatizácie a madlo vodičových dveri zvnútra je "obšahané", zišla z neho farba plastu.

Kupec dostane auto v dobrom stave, s jasným pôvodom, bolo na ňom jazdené normálne, nikto sa na ňom nerealizoval a auto bude ešte pár rokov určite dobre slúžiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára